wróć do listy aktualności

12/12/2017

Wyjeżdżając na narty należy pamiętać o ubezpieczeniu sprzętu sportowego

Ubezpieczenie sprzętu sportowego zazwyczaj jest zawarte w polisach narciarskich, sportowych oraz w wyższych pakietach ubezpieczenia turystycznego. Zasady ubezpieczenia, w każdym przypadku są podobne. Ubezpieczyciel określa, do jakiej wartości zwróci ubezpieczonemu pieniądze w razie kradzieży czy zniszczenia sprzętu. 
 
- Na rynku jest coraz więcej polis dla narciarzy i snowboardzistów. Aby właściwie ubezpieczyć sprzęt narciarski należy dokładnie zapoznać się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, które określają szczegółowo co ubezpieczyciel zalicza jako sprzęt. Wyliczone są tam również wyjątki, czyli sytuacje, w których sprzęt nie będzie chroniony. Zazwyczaj chodzi o sytuacje gdy ktoś ukradnie lub zniszczy nam narty bądź deskę, które zostały pozostawione bez opieki. Polisy narciarskie zawierają również opcję pokrycia kosztu wypożyczenia nart w momencie gdy nasz sprzęt, z niezależnych od nas przyczyn, ulegnie zniszczeniu lub kradzieży – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.  
 
Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej 
Ten element również zawierają polisy dedykowane narciarzom. Jeśli na stoku dojdzie do wypadku z naszej nieumyślnej winy, wówczas polisa pokryje koszt naszej odpowiedzialności. 
 
- Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej jest  przydatne gdy dojdzie do wypadku, w wyniku którego zrobimy krzywdę innej osobie lub zniszczymy jej sprzęt.  Nasze polisy pokrywają koszt odpowiedzialności do wysokości sumy ubezpieczenia. Ubezpieczony, który był sprawcą wypadku musi poinformować o fakcie nasze Centrum Operacyjne oraz dostarczyć nam niezbędną dokumentację dotyczącą zdarzenia – dodaje Piotr Ruszowski. 
 
Ubezpieczenie narciarskie, a polisa na bagaż 
Ubezpieczenie narciarskie zawiera w sobie również polisę na bagaż, w tym na sprzęt sportowy. W przypadku narciarzy są to buty i narty, a snowboardzistów buty i deska. 
 
- Jeśli taki sprzęt sportowy zostanie skradziony, zaginie w trakcie transportu samolotem lub zniknie z przechowalni, do której go oddaliśmy za pokwitowaniem to osoba posiadająca odpowiednią polisę otrzyma zwrot pieniędzy w wysokości zależnej od wysokości ubezpieczenia  - mówi Piotr Ruszowski. 
 
wróć do listy aktualności

Czytaj także

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

07/09/2018

Podsumowanie wakacji – wzrost korzystania z assistance medycznego za granicą

W trakcie tegorocznego sezonu urlopowego, wyjazd za granicę zadeklarowało 7,4 mln osób. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że korzystanie z assistance medycznego wzrosło o 23 p.

Więcej

27/11/2018

EKUZ to nie globalne ułatwienie

Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.

Więcej