Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.
- Ilość interwencji pod koniec roku spowodowana jest zmianą pogody. Kierowcy nie są przygotowani na spadek temperatury powietrza. Problemy z jakimi kierowcy borykają się najczęściej to awarie akumulatorów, niemożność dostania się do samochodu po zamarznięciu zamka, zamarzanie paliwa, zamarzanie systemów odpowiedzialnych za hamulec ręczny (klocki hamulcowe, szczęki hamulcowe, linka hamulca ręcznego). W takich przypadkach pomoc często udzielana jest na miejscu. Jeśli nie jest to możliwe samochód holowany jest do serwisu. Wielu sytuacji, które spotykają posiadaczy samochodów można by uniknąć, gdyby pojazd został przygotowany do zmieniających się warunków atmosferycznych – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Awarie, których można uniknąć
Statystyki Mondial Assistance pokazują, że najczęstszą przyczyną zgłoszeń o pomoc do Centrum Operacyjnego są awarie. Dlatego tak istotne jest odpowiednie przygotowanie pojazdu na zimę.
- Aby ograniczyć do minimum ryzyko awarii samochodu zimą, kierowcy powinni zatroszczyć się o przegląd. Poza oczywistą wymianą opon z letnich na zimowe, należy sprawdzić, czy zaciski przy akumulatorze są oczyszczone oraz czy sam akumulator jest w dobrym stanie technicznym. Istotny jest także stan świec żarowych lub świec zapłonowych. Kolejną ważną czynnością jest sprawdzenie kloców hamulcowych, tarcz oraz poziomu płynu hamulcowego, a także sprawdzenie temperatury zamarzania płynu chłodniczego – mówi Krzysztof Szczepkowski, usługodawca Mondial Assistance.
Należy również wymienić płyn do spryskiwaczy oraz sprawdzić zawartość apteczki samochodowej, ważność gaśnicy, zabezpieczyć uszczelki, a w przypadku awarii, kolizji lub wypadku warto mieć zapisany numer do Centrum Operacyjnego.
10/12/2018
Ubezpieczenie narciarskie daje nam to, czego nie daje standardowa polisa turystyczna. To dodatkowy wydatek rzędu od kilku do kilkunastu złotych za dzień, ale w porównaniu z ewentualnymi kosztami wyjazdu w przypadku wypadku kwoty te wydają się niskie. Polisa daje nam m.in. organizację pomocy medycznej, pokrycie kosztów w razie wypadku na stoku, transport ze stoku. Pokrywa też koszt akcji ratowniczej. Zawiera ubezpieczenie bagażu oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
Więcej 27/11/2018
Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.
Więcej 11/10/2018
Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.
Więcej