15/01/2019
Z analizy danych, z minionego roku, zebranych przez Mondial Assistance wynika, że pracownicy Centrum Operacyjnego najwięcej telefonów z prośbą o pomoc otrzymali od kierowców z terenu Polski. Drugie co do częstotliwości wykorzystania było assistance medyczne zagraniczne, trzecie assistance medyczne polskie.
- Nasza analiza pokazała, że w porównaniu do 2017 roku ilość interwencji utrzymuje się na stabilnym poziomie. Cieszy nas fakt, że Polacy posiadają assistance i z niego korzystają. Dobrze dobrane usługi serwisowe zapewniają pomoc oraz komfort – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Awarie główną przyczyną zgłoszeń
Dominującą przyczyną zgłoszeń do Centrum Operacyjnego była awaria samochodu. Na terenie Polski było to 68 proc. zgłoszeń, a za granicą 78 proc. Kolejna to wypadek. Na terenie Polski wypadki stanowiły 27 proc. zgłoszeń, a za granicą 13 proc.
- Kierowcy najczęściej potrzebowali pomocy przy holowaniu pojazdu. W Polsce stanowiło to 28 proc. interwencji, za granicą aż 27 proc. Udostępnienia samochodu zastępczego stanowiły drugi co do częstotliwości serwis. W Polsce było to 23 proc. zgłoszeń, a za granicą 8 proc. – mówi Piotr Ruszowski.
Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziło z Niemiec (39 proc.), Francji (10 proc.), Włoch (7 proc.) oraz Czech i Austrii (po 6 proc.). W Polsce niezmiennie najczęściej z usług pomocowych korzystaliśmy w województwie mazowieckim (24 proc.), śląskim (12 proc.) oraz dolnośląskim (9 proc.).
Nagłe zachorowanie dominującą przyczyną zgłoszeń
W ubiegłym roku najczęściej potrzebna była pomoc w wyniku nagłego zachorowania (67 proc. zgłoszeń z terenu Polski i 75 proc. z zagranicy) oraz wypadku (31 proc. zgłoszeń z Polski i 22 proc. z zagranicy).
- Większość osób potrzebujących pomocy assistance zwracała się do nas z prośbą o pomoc w zorganizowaniu wizyty lekarskiej. Na terenie Polski było to 13 proc. zgłoszeń, a za granicą 31 proc. Nasi klienci bardzo chętnie korzystali z możliwości zakupu leków w ramach polisy. W Polsce wykonaliśmy 16 proc. takich usług, na terenie zagranicy 22 proc. – dodaje Piotr Ruszowski.
Poza granicami Polski, z pomocy assistance przy ubezpieczeniu turystycznym, najczęściej korzystaliśmy w Grecji (15 proc.), Niemczech (9 proc.), Włoszech (8 proc.), Turcji (7 proc.) oraz Bułgarii (6 proc.).
20/12/2018
Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.
Więcej 28/11/2018
Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.
Więcej 05/11/2018
Niezmiennie od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w dniu Wszystkich Świętych, z prośbą o pomoc, zgłasza się wiele osób. Podczas tegorocznych dojazdów na cmentarz assistance samochodowe przydało się bardziej niż rok temu.
Więcej