wróć do listy aktualności

15/11/2016

Podsumowanie długiego weekendu – z jakiej pomocy korzystaliśmy najczęściej

Miniony weekend charakteryzował się wzmożonym ruchem drogowym na terenie całego kraju.  Tego typu weekendy to czas wytężonej pracy dla firm specjalizujących się w usługach assistance. Wynika z analizy danych na temat wezwań samochodowego assistance.  
 
- Miniony weekend był dla nas rzeczywiście bardzo pracowity. Niezmiennie od kilku lat podczas tak zwanych długich weekendów na drogach panuje wzmożony ruch, który powoduje, że do  Centrum Operacyjnym Mondial Assistance dzwoni więcej osób z prośbą o pomoc. Oznacza to dla nas stan wzmożonej gotowości do udzielania pomocy. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.  
 
Do czego potrzebna jest polisa
Analizujące zebrane dane można zauważyć, że podczas minionego długiego weekendu dominującą przyczyną zgłoszeń była awaria samochodu – 74%, a na drugim miejscu wypadek 18%. W przypadku kierowców, którzy korzystali z usług Mondial Assistance przeważały powiadomienia związane z zapotrzebowaniem na holowanie. Było to 50% wszystkich zgłoszeń. Na kolejnym miejscu były interwencje związane z naprawą samochodu na miejscu 10%, a następnie prośba o samochód zastępczy 5%. 
 
Cieszy nas fakt, że coraz więcej osób posiada assistance i pamięta, że w razie awarii czy wypadku może skorzysta i zadzwonić po fachową pomoc. Jeśli była taka możliwość staraliśmy się aby pomoc była udzielana na miejscu zdarzenia, jeśli nie laweta transportowała pojazd do najbliższego warsztatu. Poza awariami i wypadkami assistance potrzebne było również w przypadkach kradzieży samochodu oraz aktów wandalizmu. – dodaje Piotr Ruszowski. 
 
Gdzie potrzebowaliśmy pomocy
Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe odnotowano w województwie mazowieckim. Wydaje się to naturalne biorąc pod uwagę położenie oraz liczbę ludności. Kolejne województwa to małopolskie oraz dolnośląskie. 
 
- Najmniej próśb o wsparcie dotarło do nas z województwa lubelskiego, opolskiego, warmińsko – mazurskiego oraz podlaskiego. – dodaje Piotr Ruszowski.
wróć do listy aktualności

Czytaj także

11/10/2018

Mondial Assistance wspiera na drodze kierowców korzystających z aplikacji Waze

Waze to jedna z największych społecznościowych aplikacji nawigacyjnych, której użytkownicy w czasie rzeczywistym informowani są o tym co dzieje się na drodze - o stłuczkach, wypadkach, korkach. Korzysta z niej ponad 22 miliony osób, w 20 krajach Europejskich.

Więcej

10/12/2018

Jazda pod nadzorem - OC dla narciarzy

Ubezpieczenie narciarskie daje nam to, czego nie daje standardowa polisa turystyczna. To dodatkowy wydatek rzędu od kilku do kilkunastu złotych za dzień, ale w porównaniu z ewentualnymi kosztami wyjazdu w przypadku wypadku kwoty te wydają się niskie. Polisa daje nam m.in. organizację pomocy medycznej, pokrycie kosztów w razie wypadku na stoku, transport ze stoku. Pokrywa też koszt akcji ratowniczej. Zawiera ubezpieczenie bagażu oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

Więcej

06/12/2018

Zwichnięcia, skręcenia, złamania - to najczęstsze urazy jakich doznają narciarze i snowboardziści

Lista kontuzji, jakie zdarzają się miłośnikom zimowych sportów jest bardzo długa. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że narciarze najczęściej ulegają wypadkom w drugim dniu wyjazdu, na stokach we Włoszech, Austrii oraz Francji.

Więcej