Zdrowie jest dla francuskiego społeczeństwa największym problemem. Do 2035 roku będzie we Francji ponad 20 milionów ludzi w podeszłym wieku. Obecnie jest ich prawie 13 milionów. Wśród nich są ponad dwa miliony osób potrzebujących opieki. Liczba ta będzie wzrastać.
Teleassistance, wdrożone dzięki współpracy Mondial Assistance i Orange, jest uzupełnieniem publicznego systemu opieki medycznej. Gwarantuje 24-godzinny dostęp do szerokiego wachlarza usług pomocowych i obsługowych. W jego ramach francuscy seniorzy mogą korzystać z pomocy w codziennych obowiązkach (utrzymanie domu, prace ogrodowe, drobne naprawy, dostarczanie zakupów), pomocy osobom potrzebującym opieki (pomoc osobom starszym i niepełnosprawnym, pomoc w zakresie transportu i podróżowania itp.), usług rodzinnych (opieka nad dziećmi, korepetycje itp.) oraz usług naprawczych (pogotowie hydrauliczne, elektryczne itp.).
Dostęp do serwisów można aktywować w salonach Orange na terenie całej Francji oraz pod bezpłatnym numerem telefonu. Nie trzeba wykupywać abonamentu. Miesięczna opłata w wysokości 10 EUR upoważnia do nieograniczonej liczby kontaktów z Centrum Operacyjnym Mondial Assistance. Wystarczy wcisnąć pomarańczowy przycisk znajdujący się w bocznej części wybranych telefonów i przytrzymać go przez 3 sekundy, aby uzyskać połączenie. Specjalnie przeszkolony konsultant Centrum Operacyjnego, znajdujący się po drugiej stronie linii telefonicznej, ustali potrzeby i zorganizuje pomoc.
W nagłej sytuacji skontaktuje się także ze służbami ratunkowymi. System opiera się na sieci sprawdzonych usługodawców – placówek medycznych, firm holowniczych i sprzątających, opiekunek, itd. - którzy podejmują interwencję i niosą pomoc po telefonie z Centrum Operacyjnego Mondial Assistance.
- Liczba i jakość usługodawców mają kluczowe znaczenie, gdyż przesądzają o szybkości i skuteczności pomocy. Mondial Assistance we Francji współpracuje z 7.000 podwykonawców, których wybrano na podstawie doświadczenia i profesjonalizmu. Swoje kompetencje potwierdzają każdego dnia, niosąc pomoc klientom Mondial Assistance. – mówi Jowita Firlej-Bobkiewicz, Business Development Manager dla rynku Telecom z polskiego oddziału Mondial Assistance.
Na całym świecie odsetek seniorów w społeczeństwie wzrasta. Prognozy ONZ przewidują, że do roku 2050 w krajach rozwiniętych udział osób powyżej 60. roku życia wzrośnie do 33% z obecnych 22,2%, a średnia wieku wydłuży się z 38,6 roku do 45,5 roku. Teleassistance stanowi dla nich szansę na normalne funkcjonowanie w społeczeństwie.
– Dziś niemal każdy ma dostęp do telefonu. Tylko w Polsce, według danych GUS, w pierwszym kwartale 2008 r. były niemal 42 mln aktywnych kart SIM. Dlatego rynek teleassistance, czyli pomocy przez telefon, ma olbrzymi potencjał. – wyjaśnia Jowita Firlej-Bobkiewicz.
27/11/2018
Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.
Więcej 10/12/2018
Ubezpieczenie narciarskie daje nam to, czego nie daje standardowa polisa turystyczna. To dodatkowy wydatek rzędu od kilku do kilkunastu złotych za dzień, ale w porównaniu z ewentualnymi kosztami wyjazdu w przypadku wypadku kwoty te wydają się niskie. Polisa daje nam m.in. organizację pomocy medycznej, pokrycie kosztów w razie wypadku na stoku, transport ze stoku. Pokrywa też koszt akcji ratowniczej. Zawiera ubezpieczenie bagażu oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
Więcej 06/12/2018
Lista kontuzji, jakie zdarzają się miłośnikom zimowych sportów jest bardzo długa. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że narciarze najczęściej ulegają wypadkom w drugim dniu wyjazdu, na stokach we Włoszech, Austrii oraz Francji.
Więcej