wróć do listy aktualności

07/01/2009

Na zdrowie teleassistance

Zdrowie jest dla francuskiego społeczeństwa największym problemem. Do 2035 roku będzie we Francji ponad 20 milionów ludzi w podeszłym wieku. Obecnie jest ich prawie 13 milionów. Wśród nich są ponad dwa miliony osób potrzebujących opieki. Liczba ta będzie wzrastać.

Teleassistance, wdrożone dzięki współpracy Mondial Assistance i Orange, jest uzupełnieniem publicznego systemu opieki medycznej. Gwarantuje 24-godzinny dostęp do szerokiego wachlarza usług pomocowych i obsługowych. W jego ramach francuscy seniorzy mogą korzystać z pomocy w codziennych obowiązkach (utrzymanie domu, prace ogrodowe, drobne naprawy, dostarczanie zakupów), pomocy osobom potrzebującym opieki (pomoc osobom starszym i niepełnosprawnym, pomoc w zakresie transportu i podróżowania itp.), usług rodzinnych (opieka nad dziećmi, korepetycje itp.) oraz usług naprawczych (pogotowie hydrauliczne, elektryczne itp.).

Dostęp do serwisów można aktywować w salonach Orange na terenie całej Francji oraz pod bezpłatnym numerem telefonu. Nie trzeba wykupywać abonamentu. Miesięczna opłata w wysokości 10 EUR upoważnia do nieograniczonej liczby kontaktów z Centrum Operacyjnym Mondial Assistance. Wystarczy wcisnąć pomarańczowy przycisk znajdujący się w bocznej części wybranych telefonów i przytrzymać go przez 3 sekundy, aby uzyskać połączenie. Specjalnie przeszkolony konsultant Centrum Operacyjnego, znajdujący się po drugiej stronie linii telefonicznej, ustali potrzeby i zorganizuje pomoc.

W nagłej sytuacji skontaktuje się także ze służbami ratunkowymi. System opiera się na sieci sprawdzonych usługodawców – placówek medycznych, firm holowniczych i sprzątających, opiekunek, itd. - którzy podejmują interwencję i niosą pomoc po telefonie z Centrum Operacyjnego Mondial Assistance.

- Liczba i jakość usługodawców mają kluczowe znaczenie, gdyż przesądzają o szybkości i skuteczności pomocy. Mondial Assistance we Francji współpracuje z 7.000 podwykonawców, których wybrano na podstawie doświadczenia i profesjonalizmu. Swoje kompetencje potwierdzają każdego dnia, niosąc pomoc klientom Mondial Assistance. – mówi Jowita Firlej-Bobkiewicz, Business Development Manager dla rynku Telecom z polskiego oddziału Mondial Assistance.

Na całym świecie odsetek seniorów w społeczeństwie wzrasta. Prognozy ONZ przewidują, że do roku 2050 w krajach rozwiniętych udział osób powyżej 60. roku życia wzrośnie do 33% z obecnych 22,2%, a średnia wieku wydłuży się z 38,6 roku do 45,5 roku. Teleassistance stanowi dla nich szansę na normalne funkcjonowanie w społeczeństwie.

– Dziś niemal każdy ma dostęp do telefonu. Tylko w Polsce, według danych GUS, w pierwszym kwartale 2008 r. były niemal 42 mln aktywnych kart SIM. Dlatego rynek teleassistance, czyli pomocy przez telefon, ma olbrzymi potencjał. – wyjaśnia Jowita Firlej-Bobkiewicz.

 

wróć do listy aktualności

Czytaj także

28/11/2018

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.

Więcej

07/09/2018

Podsumowanie wakacji – wzrost korzystania z assistance medycznego za granicą

W trakcie tegorocznego sezonu urlopowego, wyjazd za granicę zadeklarowało 7,4 mln osób. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że korzystanie z assistance medycznego wzrosło o 23 p.

Więcej

05/11/2018

W dniu Wszystkich Świętych o 43 proc. wzrosła ilość wezwań assistance samochodowego

Niezmiennie od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w dniu Wszystkich Świętych, z prośbą o pomoc, zgłasza się wiele osób. Podczas tegorocznych dojazdów na cmentarz assistance samochodowe przydało się bardziej niż rok temu.

Więcej