wróć do listy aktualności
22/05/2020
Z badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance wynika [1], że w 2019 roku największy wzrost wartości usług assistance nastąpił w obszarze assistance domowego. 64 proc. badanych wskazało, że assistance domowe ma dla nich największą wartość. To wzrost aż o 7 p.p. w porównaniu do poprzedniej edycji badania.
- Nasze statystyki potwierdzają trend z badania i dobrze oddają potencjał usług assistance domowego. Analizując dane z kwietnia widać, że pomimo spadku wezwań assistance we wszystkich sektorach, zainteresowanie assistance domowym jest większe niż assistance medycznym. Wszystkie serwisy realizujemy na bieżąco. W minionym miesiącu 92 proc. próśb o pomoc związanych było z awarią RTV/AGD, a 6 proc. dotyczyło awarii PC. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
W porównaniu z zeszłorocznym badaniem „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” można zauważyć istotny wzrost związany z obawą respondentów o awarię sprzętów RTV/AGD (54 proc., wzrost o 7 p.p.).
Rozwój assistance domowego
Zakres oferowanych usług assistance domowego jest systematycznie powiększany. Pakiety assistance domowego ewoluują z roku na rok. Tworzone są w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, którzy w momencie awarii lub nieszczęśliwego wypadku w domu oczekują wsparcia, takiego jak pokrycie kosztów oraz umówienie interwencji różnych specjalistów w trybie assistance, czyli 7 dni w tygodniu, przez całą dobę.
- Assistance domowe staje się bardzo kompleksową usługą. Zwiększają się sumy ubezpieczeniowe, zakres napraw oraz liczba sprzętów objętych ochroną. W typowym roku, aż 31 procent osób korzysta z usług fachowca, takiego jak hydraulik czy elektryk. W ostatnich miesiącach jednak, szczególnie popularne były naprawy sprzętów gospodarstwa domowego i sprzętu komputerowego. Nie jest to nic zaskakującego, zważywszy na lockdown, pracę zdalną i miliony Polaków, którzy niemal z dnia na dzień, większość czasu zmuszeni byli spędzać w domach i mieszkaniach. – dodaje Piotr Ruszowski.
Najważniejsze bezpieczeństwo
Fachowcy mający kontakt z klientami zachowują wszystkie środki ostrożności mające na celu zminimalizować ryzyko przeniesienia choroby droga kropelkową.
- Podczas naszej codziennej pracy pamiętamy przede wszystkim o zdrowiu i bezpieczeństwie. Często myjemy ręce, używamy żeli i płynów dezynfekujących oraz korzystamy ze środków ochrony osobistej. Zwracamy uwagę aby nie dotykać rękami twarzy. Nosimy przyłbice lub maseczki. Pamiętamy również o zachowaniu bezpiecznego dystansu między sobą a klientem. – mówi Konrad Budziak, usługodawca Mondial Assistance.
wróć do listy aktualności
05/09/2018
W okresie wakacji, jak co roku, do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance z prośbą o pomoc zgłasza się kilkadziesiąt tysięcy osób. Jest to czas wytężonej pracy dla osób pracujących w firmach specjalizujących się w usługach assistance.
Więcej
28/11/2018
Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.
Więcej
27/11/2018
Koniec roku to czas, w którym Polacy bardzo chętnie planują dalekie wyjazdy. Ameryka, Azja oraz Australia stały się ulubionymi kierunkami. Planując podróż należy pamiętać, że EKUZ nie działa poza Unią Europejską, a podczas wyjazdu mogą się nam przydarzyć nieprzewidziane sytuacje, których koszt w tych krajach może być ogromny.
Więcej