wróć do listy aktualności

18/12/2015

W grudniu i styczniu samochodowe assistance często wzywane

Z analizy wezwań samochodowego assistance od jesieni do wczesnej wiosny wynika, że grudzień i styczeń są dla kierowców najtrudniejsze.

Jesienią, zimą i wczesną wiosną, ze względu na trudne warunki pogodowe, problemów z samochodem można spodziewać się niemal na co dzień. Najwięcej próśb o pomoc kierowanych do assistance jest zazwyczaj w grudniu i styczniu. Wynika tak z analizy danych Mondial Assistance. 
W latach 2013-2015, w czasie jesiennych, zimowych i wczesnowiosennych miesięcy najwięcej interwencji zanotowano w styczniu i grudniu 2014. Było ich o 17% więcej niż np. w listopadzie 2014, i aż o 36% więcej niż w listopadzie 2013*.  
- Ilość interwencji w poszczególnych miesiącach z pewnością wykazuje pewną prawidłowość, jednak ważniejsza od miesiąca jest pogoda w danym czasie. Dla przykładu: marzec w tym roku był podobny pod względem ilości interwencji do stycznia, bo nawet w Warszawie zdarzały się noce z mrozami do -8 st. C. Z drugiej strony, niewiele mniej pracowity był dla nas październik 2014, kiedy pierwszy atak zimy zaskoczył wielu kierowców. Statystycznie jednak, obserwując wieloletnie dane, z pewnością grudzień i styczeń to dla kierowców trudne miesiące, a dla branży assistance pracowity okres – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Najczęstsze zimowe problemy z samochodem  
Problemy, z jakimi kierowcy borykają się zimą najczęściej, to zamarzanie paliwa lub oleju, kolizje i wypadki wynikające ze złej widoczności i śliskiej nawierzchni, awarie akumulatora, nierównomierna praca silnika, uszkodzone opony po najechaniu na dziurę czy niemożność dostania się do pojazdu po zamarznięciu zamka. Wszystkie te przypadki wchodzą w zakres assistance, pod warunkiem, że mamy je dobrze dobrane na zimę.  
- Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika, że kierowcy najwięcej kłopotów mają nie z obfitymi opadami śniegu, a z dużym mrozem, kiedy współpracy odmawiają akumulatory, a woda, która czasem w niewielkich ilościach może znajdować się w zbiornikach z paliwem, po prostu zamarza, uniemożliwiając uruchomienie. Inny częsty przypadek to zamarzanie klocków przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Zazwyczaj w powyższych przypadkach pomoc jest udzielana na miejscu, co kierowcom pozwala wyruszyć spod domu czy pracy – wyjaśnia Piotr Ruszowski z Mondial Assistance.

*Dane Mondial Assistance: do analizy wybrany został okres od października 2013 do marca 2014 i od października 2014 do marca 2015, łącznie 12 miesięcy.

wróć do listy aktualności

Czytaj także

05/09/2018

Awarie Polaków podczas wakacji

W okresie wakacji, jak co roku, do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance z prośbą o pomoc zgłasza się kilkadziesiąt tysięcy osób. Jest to czas wytężonej pracy dla osób pracujących w firmach specjalizujących się w usługach assistance.

Więcej

20/12/2018

Rozwiązania telemedyczne dostępne 24 godziny na dobę

Rozwój nowych technologii następuje bardzo szybko. Dostarczają one nowoczesne, korzystne rozwiązania, które oferują istotną poprawę jakości życia. Wszystko, co jest w stanie pomóc nam udoskonalić i monitorować stan zdrowia, jest ważnym krokiem w kierunku dłuższego i efektywniejszego życia i lepszych pakietów assistance.

Więcej

06/12/2018

Zwichnięcia, skręcenia, złamania - to najczęstsze urazy jakich doznają narciarze i snowboardziści

Lista kontuzji, jakie zdarzają się miłośnikom zimowych sportów jest bardzo długa. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że narciarze najczęściej ulegają wypadkom w drugim dniu wyjazdu, na stokach we Włoszech, Austrii oraz Francji.

Więcej