Mondial Assistance

Szukaj

How can we help?*

How can we help?

Pracowite lato w assistance

Niezmiennie od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w okresie wakacji zgłasza się kilkadziesiąt tysięcy osób.  W bieżacym roku o pomoc assistance poprosiło niemal tyle samo osób co w roku ubiegłym. 

Polacy wyjeżdzający na wakacje częściej niż w latach poprzednich  jako środek transportu wybierali samochód. W porównaniu do analogicznego okresu z 2015 roku, aż o 5% wzrosła liczba osób, które jadąc na wakacje za granicę jako środek transportu wybrało własny samochód. W Polsce ten wzrost wyniósł 2% - komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Podróż samochodem to głównie awarie
Podróż własnym samochodem to bardzo komfortowa oraz ulubiona przez Polaków forma dotarcia na wakacje. Jest to jednak spore wyzwanie dla osób pracujących w Centrum Operacyjnym Mondial Assistance. 

Porównując regularnie zbierane dane można zauważyć, że dominującą przyczyną zgłoszeń jest awaria samochodu. W lipcu i w sierpniu, na terenie Polski było to 69% zgłoszeń, a zagranicą 83%. Wypadki stanowiły 27% (Polska) oraz 12% (zagranica) zgłoszeń - mówi Piotr Ruszowski. 

Do czego najczęściej przydaje się polisa 
Każdego roku podczas wakacji wzrasta liczba osób, które potrzebują pomocy assistance. W przypadku kierowców, którzy korzystali z usług Mondial Assistance na terenie Polski przeważały powiadomienia związane z zapotrzebowaniem na holowanie pojazdu. Było to 56% wszystkich zgłoszeń. Na drugim miejscu znalazły się interwencje związane z naprawą samochodu na miejscu 15%, a na kolejnym prośba o samochód zastępczy 13%.  

W przypadku kierowców korzystających z usług pomocowych poza granicami Polski podobno w te jak i w zeszłe wakacje dominowało holowanie. Było to 71% i 73% odpowiednio w 2016 i 2015 roku. Centrum Operacyjne odnotowało wzrost zapotrzebowania na udostępnienie samochodu zastępczego (8%). W 2015 roku takich zgłoszeń było 5% - dodaje Piotr Ruszowski.  

Gdzie potrzebujemy pomocy
Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziło z Niemiec (29%). Było to jednak o 3% mniej w zestawieniu z danymi za lipiec i sierpień 2015 roku. Wzrost odsetek zdarzeń zanotowano w Chorwacji (13% w porównaniu do 10% w zeszłe lato). 10% i 8% zgłoszeń pochodziło od klientów z terenu Włoch oraz Francji, a 7% z terenu Czech. 

Od lat z terenu Niemiec przyjmujemy najwięcej zgłoszeń. Jest to spowodowane zapewne wyjazdami głównie o charakterze zawodowym, a nie wakacyjnym. Wzrost zgłoszeń z terenu Chorwacji wynika z faktu, że w tym roku ponad pół miliona Polaków postanowiło swój urlop spędzić właśnie tam  – dodaje Piotr Ruszowski. 

 

Odśwież: 05/09/2016

 

Do góry