wróć do listy aktualności

09/01/2018

Podsumowanie 2017 roku – wzrost korzystania z assistance

Rok 2017 pokazał, że w porównaniu do 2016 roku korzystanie z assistance medycznego zagranicą wzrosło aż o 63 proc. Pracownicy Centrum Operacyjnego Mondial Assistance odebrali o 5 proc. więcej zgłoszeń od kierowców z terenu Polski i o 3 proc. więcej z zagranicy.  
 
- W minionym roku odnotowaliśmy zdecydowany wzrost liczby telefonów z prośbą o pomoc. Wynika to z faktu, że Polacy coraz częściej korzystają z assistance i pamiętają o wykupieniu polisy, która zapewni im dostęp do potrzebnej pomocy oraz komfort, szczególnie podczas zagranicznego wyjazdu  - mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.  
 
Do czego przydało się assistance medyczne 
W 2017 roku najczęściej potrzebna była pomoc w wyniku nagłego zachorowania (wzrost o 73 p.p. zagranicą, na terenie Polski spadek o 3 p.p.) oraz wypadku – wzrost o 8 p.p. w przypadku zagranicy oraz o 1,5 p.p. na terenie Polski. Analiza pokazała, że zagranicą o 137 p.p. wzrosła liczba wypadków podczas uprawiania sportów amatorskich.
 
- Poza granicami Polski, z pomocy assistance przy ubezpieczeniu turystycznym najczęściej korzystaliśmy w Niemczech, Grecji oraz we Włoszech. Najdroższa pomoc medyczna udzielona Polakowi w 2017 roku kosztowała ponad 300 tysięcy i została zarejestrowana w Stanach Zjednoczonych. Rekordowy przypadek dotyczył zachorowania na sepsę. Ponad 220 tysięcy złotych kosztowała pomoc Polakowi, który w Kenii w ciężkim stanie z guzem mózgu trafił do szpitala  – dodaje Piotr Ruszowski. 
 
Assistance drogowe potrzebne głównie przy awariach 
Dominującą przyczyną wszystkich zgłoszeń do Centrum Operacyjnego była awaria samochodu. Kolejnymi wypadek oraz kradzież. Na terenie Polski awarie stanowiły 69 proc. zgłoszeń (wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2016 roku), wypadki 26 proc. (spadek o 6 p.p.), kradzieże 5 proc. (spadek o 24 p.p.).  Za granicą awarie stanowiły aż 81 proc. zgłoszeń (wzrost o 2 p.p.), a wypadki 12 proc. (spadek o 2 p.p.).
 
- W przypadku kierowców korzystających z usług pomocowych zagranicą najdynamiczniej wzrosła liczba zgłoszeń dotyczących kradzieży – aż o 55 p.p. Niezależnie od miejsca, najwięcej zgłoszeń związanych było z zapotrzebowaniem na holowanie pojazdu oraz dotyczących udostępnienia samochodu zastępczego – mówi Piotr Ruszowski.
 
Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziło z Niemiec, Francji, Włoch, Czech oraz Austrii. Najdynamiczniej wzrosła liczba zdarzeń z terenu Węgier (wzrost o 45 p.p.). Aż o 38 p.p. spadła liczba zdarzeń z terenu Anglii. 
 
- W Polsce niezmiennie najczęściej z usług pomocowych korzystaliśmy w województwie mazowieckim (20 proc. zdarzeń), śląskim (10 proc.), dolnośląskim i małopolskim (8 proc. dla każdego województwa) oraz wielkopolskim (7 proc.) – dodaje Piotr Ruszowski.
wróć do listy aktualności

Czytaj także

04/12/2018

Akcje ratunkowe w górach za darmo tylko w Polsce

Przed nami długo oczekiwany sezon zimowych podróży. Planując wyjazd w góry na narty, snowboard lub piesze wycieczki należy pamiętać, że wykupienie ubezpieczenia dopasowanego do uprawianej przez nas aktywności jest niezbędne. Zagwarantuje nam pokrycie kosztów ewentualnego leczenia, koszt helikoptera ratunkowego i ambulansu, którym wrócimy do kraju.

Więcej

10/12/2018

Jazda pod nadzorem - OC dla narciarzy

Ubezpieczenie narciarskie daje nam to, czego nie daje standardowa polisa turystyczna. To dodatkowy wydatek rzędu od kilku do kilkunastu złotych za dzień, ale w porównaniu z ewentualnymi kosztami wyjazdu w przypadku wypadku kwoty te wydają się niskie. Polisa daje nam m.in. organizację pomocy medycznej, pokrycie kosztów w razie wypadku na stoku, transport ze stoku. Pokrywa też koszt akcji ratowniczej. Zawiera ubezpieczenie bagażu oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

Więcej

28/11/2018

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości do udzielania pomocy.

Więcej