Mondial Assistance

Szukaj

How can we help?*

How can we help?

Jesteś tutaj: Strona główna > Centrum prasowe > Aktualności > Aż 770 tys. kobiet skorzystało z assistance w 2014 roku

Aż 770 tys. kobiet skorzystało z assistance w 2014 roku

Spośród 1,8 mln osób, które w 2014 roku skorzystały z assistance 43% to kobiety. Jaką pomoc cenią sobie najbardziej?

Co 13 Polka skorzystała z pomocy
Z badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów przeprowadzonego w lutym tego roku przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance i po nałożeniu na nie danych demograficznych wynika, że z pomocy assistance w 2014 roku skorzystała co 13 Polka mieszkająca w mieście. 
Kobiety najczęściej korzystają z assistance samochodowego - ponad 100 tysięcy kobiet dzwoni każdego roku po pomoc do zepsutego pojazdu. To wprawdzie wg statystyk Mondial Assistance tylko 26% wszystkich tego typu wezwań, ale… 
- Bardzo często kobiety, zanim zadzwonią po assistance do uszkodzonego samochodu wcześniej kontaktują się ze swoim mężem czy partnerem, a ten zamawia pomoc. Być może wynika to z mniejszej pewności siebie w ocenie kwestii mechanicznych do jakiej przyznaje się wiele kobiet. Zazwyczaj ich intuicja jest jednak prawidłowa: mąż, partner czy kolega i tak dzwoni po assistance  – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Niezależnie od tego kto dzwoni po pomoc, wsparcie przy zepsutym samochodzie jest dla Pań ważne i  dobrze oceniane. Wg cytowanych badań o 27 p. p. wzrosła z roku na rok ilość kobiet pozytywnie oceniających samochodowe assistance. Już więcej niż co druga kobieta (posiadająca usługi bankowe lub ubezpieczeniowe) docenia możliwość wybawienia z kłopotu przy samochodzie i pomoc jaką na drodze może jej udzielić nie partner, kolega, czy przejeżdżający akurat mężczyzna, ale wykwalifikowany fachowiec na telefon.

Wieczne jutro kontra teraz
Wg badań kobiety lepiej oceniają też pomoc medyczną, jak np. domowe wizyty lekarskie w ramach ubezpieczenia (wzrost o 17 p. p. r/r), assistance turystyczne (o 31 p .p. r/r) i assistance domowe np. interwencję elektryka czy ślusarza (o 26 p. p. r/r). 
- Ta ostatnia liczba to być może odpowiedź na męski styl obsługi domowych usterek, zawierający się w niekończącym się „zrobię to jutro”. Kobiety zwracają uwagę na usługi pozwalające zaoszczędzić czas i ułatwić życie. Od assistance medycznego, dzięki któremu możemy umówić wizytę domową lekarza w przypadku np. choroby dziecka, przez interwencję specjalisty, gdy w piątkowy wieczór przestanie działać internet, aż po serwis concierge, czyli pomoc przy rezerwacji biletów, organizacji przyjęcia czy ślubu. Oferta usług assistance jest na tyle bogata, że każda z pań może dobrać odpowiedni pakiet, dostosowany do swoich potrzeb. Właściwie to brakuje chyba tylko assistance do otwierania słoików - mówi Piotr Ruszowski.

Spośród usług assistance czy ubezpieczeń, niektóre produkty dostępne na rynku wyróżniają się jako szczególnie przydatne dla kobiet. Wśród nich wymienić możemy chociażby Bezpieczną Torebkę. To  ubezpieczenie na wypadek kradzieży damskiej torebki, zapewniające zwrot kosztów - częstokroć kosztownej - torebki, ale także wsparcie ślusarza przy wymianie zamków (bo z torebką mogły zaginąć klucze), czy gwarancję zwrotu kosztów wyrobienia nowych dokumentów. W tym ubezpieczeniu ubezpieczyciel może zaoferować także ubezpieczenie telefonu

 

Odśwież: 05/03/2015

 

Do góry