Mondial Assistance

Szukaj

How can we help?*

How can we help?

Doskonałe wyniki, stabilny wzrost

Mondial Assistance, światowy lider rynku assistance, opublikował wyniki finansowe za 2007 r.

Obroty Mondial Assistance na świecie przekroczyły 1,523 miliarda euro, co stanowi 11,5% wzrost w stosunku do udanego ubiegłego roku. Obroty Mondial Assistance Group przekroczyły 1,5 miliarda euro (1,523 miliarda euro), a wzrost wyniósł 11,5%. Zysk netto firmy wyniósł 52,5 miliona euro, a wskaźnik mieszany -  95.6%. -

Mondial Assistance dynamicznie się rozwija - mówi Rémi Grenier, dyrektor naczelny Mondial Assistance Group - Z roku na rok wprowadzamy nowe rozwiązania, rozwijamy oferowane naszym klientom usługi, tak aby zaspokajać rynkowe zapotrzebowanie w obszarach takich jak e-handel oraz służba zdrowia, również w krajach rozwijających się, takich jak Brazylia, Indie, Chiny, Rosja, a teraz także Meksyk. Rozwój ten pozwala nam wzmocnić naszą pozycję jako światowego lidera oraz zrealizować nasze plany osiągnięcia obrotów na poziomie 2 miliardów euro do roku 2011.

Cztery kluczowe dziedziny działalności Mondial Assistance Group.

Turystyka: sukces e-handlu Działalność turystyczna (stanowi 49% całkowitych obrotów Grupy, a wzrost w tym obszarze wyniósł w porównaniu do 2006 r. 12%. Specjalnością Mondial Assistance jest e-handel, czego wyrazem jest stworzona przez firmę platforma e-Magin wykorzystywana przez ponad 45 firm lotniczych i biur podróży na całym świecie. Dzięki dynamicznie rosnącej sprzedaży internetowej e-handel stanowi obecnie niemal 50% globalnej działalności turystycznej Mondial Assistance. W 2007 roku firma podpisała szereg umów z nowymi partnerami, takimi jak KLM, Malaysia Airlines, Germanwings, Polskie Linie Lotnicze LOT, Eurostar, VirginBlue, Asia Travel, Priceline oraz Bangkok Airways. W 2007 roku firma wprowadziła w kilku różnych krajach oferty internetowe typu B2C. Motoryzacja: szeroki zakres usług dostosowany do lokalnych potrzeb

Działalność w zakresie ubezpieczeń samochodowych (pomoc drogowa, gwarancje na urządzenia mechaniczne, e-Pomoc) stanowiła 38% całkowitych obrotów Grupy w roku 2007 przy wzroście wynoszącym 7,7%. W warunkach stagnacji rynku europejskiego (zaledwie 1% wzrostu) oraz dynamicznego rozwoju na rynkach azjatyckich firma Mondial Assistance utrzymała i wzmocniła swoją pozycję. W sektorze tym firma zwiększyła również jakość swojej oferty dzięki nowym rozwiązaniom w zakresie pomocy drogowej i pomocy diagnostycznej podczas awarii oraz dzięki lepszej adaptacji do lokalnych warunków (np. dedykowana flota w Indiach, pomoc w odzyskiwaniu utraconych punktów dla kierowców we Francji). W roku 2007 firma Mondial Assistance podpisała również nowe umowy z producentami takimi jaki Citroën we Francji, Ford w Indiach i Brazylii, Mercedes i Chrysler w Chinach, Volkswagen w Australii, Mitsubishi w Japonii oraz ostatnio - Volvo w Indiach.

Opieka zdrowotna: nowe inwestycje W 2007 roku działalność firmy w zakresie opieki zdrowotnej odnotowała mocny wzrost wynoszący 19% i stanowiła 8% całkowitych obrotów firmy. Opieka zdrowotna jest kluczowym elementem strategii rozwoju Mondial Assistance Group. Rynek ten rozwija się w znacznej mierze w wyniku starzenia się ludności, rosnących obaw klientów związanym ze zdrowiem oraz zmian w polityce publicznej opieki zdrowotnej. W 2007 roku firma Mondial Assistance, chcąc stworzyć nowe oferty odpowiadające potrzebom rynkowym, skoncentrowała się na badaniach i rozwoju oferty. Przykładem jest przejęcie szwajcarskiego Medi24, dzięki któremu Grupa pozyskała dostęp do wiedzy i posiadanych  kwalifikacji w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych.

W 2007 roku Grupa kontynuowała rozwój oferty zdrowotnej: wykrywanie i badania kontrolne u osób z chorobą Alzheimera, opieka i poradnictwo w zakresie odżywiania, nadzór i obserwacja terapeutyczna. Komercjalizacja nowych ofert odbywa się we współpracy z tradycyjnymi partnerami Grupy (ubezpieczenia, ubezpieczenia wzajemne i banki) oraz laboratoriami farmaceutycznymi i operatorami telekomunikacyjnymi.

Assistance domowe Usługi w zakresie ubezpieczeń domowych oraz inne formy pomocy (nieruchomości, usługi informacyjne, zarządzanie relacjami z klientem) stanowią 5% całkowitych obrotów (24,5% wzrost w stosunku do 2006 roku). Dostrzegając potencjał, Mondial Assistance pracuje obecnie nad wprowadzeniem, rozwinięciem nowych usług, takich jak diagnostyczna opieka nad nieruchomościami oraz ubezpieczenia odwołanych wydarzeń, których komercjalizacja nastąpi tradycyjnymi kanałami B2B2C.

 

Odśwież: 01/08/2008

 

Do góry